Stodvadsať krígľov piva na osobu, respektíve stoštyridsať, ak do celkovej vlaňajšej spotreby piva na Slovensku rozpočítame len medzi populáciu nad pätnásť rokov. Zdá sa to veľa. V skutočnosti je to však najmenej od pádu železnej opony.
Štatistický úrad SR (ŠÚ SR), ktorý údaj pri príležitosti Medzinárodného dňa piva zverejnil, má o príčine pádu jasno.
„Dva roky pandémie priniesli prudký pokles spotreby piva. Prepad o viac ako desať percent sa za posledných tridsať rokov prejavil len dvakrát, po nástupe finančnej krízy v roku 2010 a potom rekordne vlani,“ uviedol riaditeľ odboru štatistiky životnej úrovne obyvateľstva ŠÚ SR Róbert Vlačuha.
Cena za covid-19
Potvrdzujú to aj zástupcovia oboch najväčších pivovarníckych skupín na Slovensku. „V uplynulom roku podniky čelili smutnej bilancii. Dôvodom bolo ich zatvorenie na päť mesiacov a v niektorých oblastiach aj na vyše pol roka,“ hovorí obchodný riaditeľ Plzeňského Prazdroja Martin Grygařík. Jednotke na trhu vlani klesol predaj čapovaného piva v porovnaní s rokom 2020 o sedem percent.
Firma Heineken Slovensko označila pokles predaja v segmente HoReCa v uplynulých dvoch rokoch za výrazný. „Trend sa postupne zlepšuje, aj keď nepredpokladáme, že sa počas aktuálnej sezóny dostaneme na čísla spred pandémie,“ pripúšťa hovorkyňa spoločnosti Helena Windisch.
Domáce výčapy
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?