Dôsledkom toho by mala byť vysoká fluktuácia ich pracovníkov. Nie je to celkom tak. Čísla aj príbehy konkrétnych ľudí svedčia o tom, že centrá zdieľaných služieb sú aj pre ambicióznych ľudí, ktorí sa chcú vyhnúť rutine a majú chuť kariérne rásť.
Riziko odlevu
Centrá sú akési fabriky na duševnú prácu. Účtovné, finančné, personalistické či administratívne činnosti sú rozkúskované na jednotlivé úkony, dôkladne sprocesované a kontrolované, aby ich bolo možné vykonávať mimo centrály, v krajinách s lacnejšou pracovnou silou a nestratiť pritom dosah na výsledok a jeho kvalitu. Toto „kúskovanie“ a rozdelenie jednotlivých úkonov medzi pracovníkov však prináša úzku špecializáciu a monotónnosť činností, najmä na nižších úrovniach. A keďže neustále opakovanie rovnakej činnosti človeka ubíja, po čase hľadá novú prácu. Centrá zdieľaných služieb preto trpeli relatívne vysokou mierou odlevu zamestnancov za inou prácou. Personálna agentúra Grafton napríklad namerala centrám v regióne strednej a východnej Európy v roku 2012 v priemere 17-percentnú fluktuáciu. Učebnice ekonomiky považujú za zdravú úroveň do desiatich percent.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?