V súčasnom automobilovom priemysle sa nábeh takého veľkého projektu, ako je výroba New Small Family, zďaleka nekončí plotom finalizačného závodu. Ešte v čase príprav Volkswagen zverejnil, že projekt vytvorí zhruba sedemtisíc pracovných miest u dodávateľov súčiastok (TREND 42/2010), z toho najmenej polovicu na Slovensku. Podľa informácií TRENDU už v tejto fáze pracuje v dodávateľskej sieti na výrobe komponentov pre up! okolo tisícosemsto ľudí. Výrobcovia súčiastok porastú spolu s nábehom v továrni Volkswagenu. Svoje závody v okolí bratislavskej fabriky, najmä v jej dodávateľských parkoch, už rozšírili zabehnuté firmy, napríklad výrobca kokpitov SAS Automotive či predných modulov HBPO.

S novým projektom Volkswagen angažoval tri desiatky nových dodávateľov. Niektorí z nich už na Slovensku vyrábajú dlhšie, na projekte ďalej rastú. To je prípad belgického výrobcu plastových komponentov Fremach, ktorý prišiel do Trnavy dodávať tamojšej fabrike PSA Peugeot Citroën. Naplánoval si rozšírenie na Slovensku aj kvôli dodávkam do Bratislavy. Už roky vyrába v Trstenej Panasonic Electronic Devices Slovakia. Továreň dávnejšie do značnej miery presmerovala výrobu elektronických súčiastok pre potreby automobilového priemyslu a po novom nimi bude zásobovať aj produkciu malých áut Volkswagenu. Ambíciu čo najviac rozšíriť podiel na Slovensku nakupovaných dielcov, ktorú ešte vlani ohlásil predseda predstavenstva spoločnosti Volkswagen Slovakia Andreas Tostmann (TREND 47/2009), by mal pre najnovší projekt napĺňať aj čisto slovenský výrobca tesnení a lisovaných produktov z gumy, púchovská firma Mikon. Z opačného konca krajiny, priemyselného parku vo východoslovenskom Kechneci, sa už do Bratislavy vozia súčiastky a moduly riadiacich systémov palubnej dosky z produkcie Magneti Marelli Slovakia.