Európska únia tento rok vyhlásila za Európsky rok železníc. Chce tak podporiť využívanie vlakov ako bezpečnej a ekologickej formy dopravy.
Paradoxne, pre slovenských železničných dopravcov sa zrejme vo viacerých ohľadoch zapíše ako rok, v ktorom ich budúce podnikanie podrazili štátni úradníci rozhodnutiami, z ktorých sa budú ešte dlho spamätávať.
Diaľničnú rely ideme ťažkou trasou. Susedné štáty stavajú viac
Cena elektriny – kľúčovej komodity, vďaka ktorej je železničná doprava taká ekologická, tento rok raketovo rástla. Úspechy na poli boja proti globálnej pandémii začali na jar preberať paralyzovanú európsku ekonomiku. Pozatvárané firmy sa opäť rozbehli, čo sa prirodzene premietlo aj do rastúceho dopytu po elektrickej energii a ten sa následne odrazil v jej trhových cenách. Cena silovej elektriny sa vyšplhala na historické maximum.
Ten, kto nestihol podpísať kontrakty na jej budúce dodávky v relatívne lacnom prvom polroku, sa dnes, obrazne povedané, vrhá pod vlak. Alebo, ako v prípade železničných dopravcov, je podeň vrhnutý. Pre nerozhodnosť a odkladanie sa nákup trakčnej elektriny, ktorú pre dopravcov nakupuje štátny správca železničnej infraštruktúry, tento rok posunul až na druhý polrok. Skostnatený proces štátnych nákupov následne trval ešte celé mesiace.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?