Napriek tomu nájsť päť rozdielov medzi oboma destináciami nedá príliš zabrať. A tak majú slovenské technologické firmy v snahe dosiahnuť globálny úspech stále dosť motivácie na to, aby sa pokúsili pridať k slovenskej aj adresu na sanfranciskom pobreží. V oblasti sídlia špičkové školy, ktoré chrlia talenty – Stanfordská univerzita a Kalifornská univerzita v Berkeley, inovatívne technologické firmy i investori. To všetko vytvára ekonomické prostredie, ktoré je v takejto miere stále svetovým unikátom. Pravdaže, to má svoju cenu a firma musí vedieť odhadnúť, kedy je pre ňu správny čas na adresu v Silicon Valley.
Správne načasovanie
Spoluzakladateľ Googlu Sergey Brin upozorňuje firmy, ktoré sa pokúšajú rozbehnúť svoje podnikanie „z garáže”, aby sa na začiatku do Silicon Valley nesťahovali. Aj napriek tomu, že samotný Google začínal na Stanfordskej univerzite. „Viem, že je to v rozpore s tým, čo všetci hovoria,“ dodáva. Argumentuje tým, že náklady v tejto časti USA sú najmä v čase boomu pre začínajúcu firmu privysoké. Preto môže byť pre ňu ľahšie rozbehnúť sa v inej časti sveta, kde sú náklady na nehnuteľnosti a platy podstatne prijateľnejšie. Len čo sa však spoločnosti podarí trocha rozbehnúť, je to vhodný čas na to, aby prišla do Silicon Valley, rozšírila tak svoje príležitosti a získala prístup k rizikovému kapitálu. Legendárne Kremíkové údolie je podľa neho omnoho lepšie na dosiahnutie druhého míľnika v histórii firmy – keď už jej nápad zabral. „Je to vhodné miesto, kde môže firma vyrásť. Zabezpečí jej na to viac kapitálu a umožní viac zariskovať,“ vysvetľuje S. Brin.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?