„Najväčšou výzvou je pre mňa dokázať, že aj slovenský produkt môže dobyť svet. Žiadnemu projektu som takto neveril,“ hovorí jeden zo zakladateľov firmy Juraj Fehervari. Na začiatku mal vlastný e-shop s nosičmi pre deti. Lenka Cenigová zase po skončení atletickej kariéry vyrábala vlastné nosiče, ktorým sa darilo, no išlo o malý lokálny biznis.
„Celý život sa venujem obchodu a marketingu, Lenka nemala ani web, chýbala jej propagácia. Povedal som jej – poď, dáme to do poriadku a dostaneme firmu na svetovú úroveň,“ hovorí J. Fehervari. A tak spojili sily a v septembri 2017 spustili značku, ktorú financovali z vlastných zdrojov.
Akoby ste boli bosí
Začali s tým, čo mali, teda detskými nosičmi. Po pol roku sa pustili do ďalšieho projektu, ktorý dnes tvorí 70 percent tržieb. Išlo o vývoj barefoot obuvi. Čo to je? Noha sa v nej neprispôsobuje topánke, ale topánka nohe. Hlavným rozdielom je maximálny priestor na prsty, aby neboli utláčané.
Značka je úspešná v Česku, rýchlo rastie aj v Nemecku aj vo Francúzsku
Podrážka je len štvormilimetrová a flexibilná, takže pri chôdzi sa noha môže prispôsobiť povrchu. Zapájate pritom svaly, o ktorých ste ani nevedeli. Zároveň je topánka úplne plochá. Nemá vystuženie ani podpätok. Pripomína to chôdzu naboso. Má ísť o zdravšiu alternatívu bežnej obuvi, v ktorej sa noha dostatočne neprekrví.
Po roku od založenia firmy predstavili svetu prvý model barefoot topánok. Dnes majú v ponuke letné, celoročné aj zimné modely. Obuv na chladnejšie mesiace má vnútri hrejivú merinovú vložku. „Ide aj o to, či si
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?