Celosvetové oživenie, podobne ako predtým kríza, neobišlo ani slovenskú autobrandžu. Trojica automobiliek (Volkswagen, PSA Peugeot Citroën a Kia Motors) v srdci Európy vyštartovala spolu s globálnou ekonomikou. Jednoznačne proexportne orientovaná výroba automobilov na Slovensku si našla za hranicami nových zákazníkov. Otáčkomer objednávok nabral prudký pohyb nahor, čo rozbehlo produkciu najmä v druhej polovici roka 2010 a urýchlilo aj prípravy na nové investície a modely.
Produkcia osobných automobilov v tuzemsku v roku 2010 medziročne zosilnela o pätinu na 560-tisíc kusov. Išlo o historicky tretiu najvyššiu výrobu automobilov na Slovensku a súčasne tretíkrát sa podarilo prekonať hranicu pol milióna vyrobených automobilov. Na krátky dostrel bolo aj rekordných 575 776 automobilov z roku 2008. Jeho prekonaniu bránil najmä pomalší rozbeh na začiatku roka, menší výpadok v trnavskom PSA a tiež horúčkovité prípravy modelu Up! do sériovej výroby pod značkami Volkswagenu, Škody a Seatu v bratislavskom závode. Najviac sa darilo žilinskej Kii, ktorá podľa vzoru svojej kórejskej matky dokázala zaznamenať rovnako rekordnú výrobu a predaj aj s modelmi vyrábanými na Slovensku. Na celosvetovom predaji 2,1 milióna vozidiel značky Kia sa slovenská dcéra podieľala vlani viac ako desiatimi percentami. Žilinský model Kia Sportage sa stal navyše druhým najpredávanejším koncernovým modelom Kie vo svete po jednotke Kia Cerato.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?