Hoci globálny reklamný trh sa má aj v roku 2012 opäť posilňovať, slovenským médiám prinesie menej reklamy než ten predchádzajúci. Pokles očakávajú viaceré oslovené mediálne agentúry. Napríklad slovenská pobočka siete ZenithOptimedia očakáva oproti vlaňajšiemu šesťpercentnému rastu výdavkov na komunikáciu v médiách pokles o jedno percento. Slovensko tak obíde svetový trend, ktorý rovnaká agentúra odhaduje na takmer päťpercentný medziročný vzostup výdavkov. Ten tradične ťahajú rozvíjajúce sa krajiny, no k oživeniu dochádza aj na viacerých západných trhoch.

Nie všetky médiá by mali z poklesu vyjsť horšie ako vlani. Napríklad zníženie cien za TV reklamu v uplynulých mesiacoch zvýšilo dopyt po najviac využívanom reklamnom kanáli. Podľa prieskumu týždenníka TREND medzi top 30 najväčšími zadávateľmi reklamy na Slovensku väčšina inzerentov tento rok pracuje s rovnakými rozpočtami ako vlani.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa