Na Zastúpení Európskej komisie v Prahe sa rozhodli pre úplne iný prístup. Tému Európskej únie a jej výhod pre občanov komunikujú formou vtipných videí s postavičkou hubára Antonína. Tomu najprv kvôli nekompromisnému pohraničníkovi uchytí pekná Nemka pred nosom vyhliadnutý dubák. Neskôr zas ilegálne pracuje v nemeckej reštaurácii ako kuchár a takmer zamrzne, keď sa musí skrývať v mrazničke pred kontrolou. Všetky jeho peripetie napokon vyrieši vstup do EÚ. Za kampaňou stojí Slovák Peter Zsapka, ktorý vedie komunikáciu Zastúpenia Európskej komisie v Českej republike.
Má vaša vtipná kampaň reálne výsledky vo vzťahu českej verejnosti k EÚ a eurovoľbám?
V prvom rade by som rád povedal, že to, čo robíme v Prahe alebo aj na iných progresívnejších zastúpeniach Európskej komisie, nie je nič svetoborné. Ide len o uplatňovanie klasických komunikačných zručností do verejnej sféry. Napríklad biznis používa tieto nástroje odjakživa, pretože fungujú. Aj verejná správa, ak chce efektívne komunikovať, sa týmito postupmi musí inšpirovať.
Zdroj: Zastúpenie EK v Prahe
Prečo potom nikto iný z európskej alebo domácej štátnej sféry takéto humorné kampane nerobí?
Robia sa. Možno nie
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?