Na Zastúpení Európskej komisie v Prahe sa rozhodli pre úplne iný prístup. Tému Európskej únie a jej výhod pre občanov komunikujú formou vtipných videí s postavičkou hubára Antonína. Tomu najprv kvôli nekompromisnému pohraničníkovi uchytí pekná Nemka pred nosom vyhliadnutý dubák. Neskôr zas ilegálne pracuje v nemeckej reštaurácii ako kuchár a takmer zamrzne, keď sa musí skrývať v mrazničke pred kontrolou. Všetky jeho peripetie napokon vyrieši vstup do EÚ. Za kampaňou stojí Slovák Peter Zsapka, ktorý vedie komunikáciu Zastúpenia Európskej komisie v Českej republike.

Má vaša vtipná kampaň reálne výsledky vo vzťahu českej verejnosti k EÚ a eurovoľbám?

V prvom rade by som rád povedal, že to, čo robíme v Prahe alebo aj na iných progresívnejších zastúpeniach Európskej komisie, nie je nič svetoborné. Ide len o uplatňovanie klasických komunikačných zručností do verejnej sféry. Napríklad biznis používa tieto nástroje odjakživa, pretože fungujú. Aj verejná správa, ak chce efektívne komunikovať, sa týmito postupmi musí inšpirovať.

Slovák, ktorý robí Čechom vtipnú kampaň: Tentoraz sa idem baviť

Zdroj: Zastúpenie EK v Prahe

Prečo potom nikto iný z európskej alebo domácej štátnej sféry takéto humorné kampane nerobí?

Robia sa. Možno nie 

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa