Po prvé, potraviny z hygienického hľadiska neboli nikdy také bezpečné, ako sú dnes. No zároveň, ako upozorňuje Katarína Skybová zo spoločnosti kompliment – Inštitút redukcie a prevencie nadváhy, v obchodoch sú potraviny vysokej nutričnej kvality, ale tiež potraviny s nízkou výživovou hodnotou, vyrobené z lacnejších surovín. A ľudia často sladké a tučnejšie potraviny jedia preto, lebo hľadajú chuť.

Potvrdzujú to napríklad aj štatistiky jedného z najvýznamnejších domácich výrobcov mliečnych výrobkov – bratislavského Raja. Dlhodobo je z pohľadu jeho ponuky najvyšší dopyt po jogurtoch s vyšším obsahom tuku. Ide o takzvané smotanové jogurty. „Ich podiel na trhu predstavuje takmer polovicu z celkového objemu jogurtov,“ spresňuje Zuzana Stanová, členka predstavenstva pre obchod a marketing spoločnosti Rajo. Stabilnému, i keď nižšiemu dopytu sa tešia biele jogurty, no tlak zdravého životného štýlu sa pod rastúci záujem o ne zatiaľ nepodpísal. Možno je prekvapením, že takzvané light, čiže nízkotučné produkty zaznamenávajú pokles odbytu a ich podiel na celkovom objeme je veľmi nízky.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa