Majiteľ Dúhy Miroslav Remeta hovorí, že posunutie veľkej časti zákazky na subdodávateľov je bežná vec aj v tradičných diaľničných firmách. Pri výstavbe žilinského úseku Lietavská Lúčka – Dubná Skala, ktorej súčasťou je 7,5-kilometrový diaľničný tunel, to bude podľa neho podobné, i keď podiel subdodávok na celkovej zákazke bude vyšší.

Národná diaľničná spoločnosť minulý mesiac podpísala s týmito firmami zmluvu za 410 miliónov eur. Najbližších šesť až osem mesiacov majú stavbu doprojektovať a rozbehnúť prípravné práce, napríklad budovanie príjazdových ciest. M. Remeta ešte nevie, koľko ľudí prijmú. V prvej fáze nasadia Dúha aj Taliani po dvadsať ľudí, ktorí vytvoria jeden tím. „Bude jasné, čo bude robiť líder, ktoré funkcie budú delimitované na Dúhu, v ktorých funkciách bude Dúha ako lokálny partner zastupovať celé konzorcium,“ hovorí. Konzorcium napríklad v tomto čase vyberá projekčnú firmu, ktorá spresní technické riešenie. Bude mať mantinely, keďže stavbári sa už v zmluve k niektorým technickým parametrom zaviazali. Od projektov bude závisieť, ako budú ďalej postupovať.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa