Minulý rok sa na Slovensku vyrobilo vyše šesťstotisíc automobilov. Krajina tak v rámci Európy opäť získala primát v objeme produkcie na tisíc obyvateľov. Zo spomínaného údaja aj laik odhadne význam produkcie áut pod Tatrami, ktorý podčiarkujú aj správy o vplyve štvorkolesového sektora na ekonomickú kondíciu krajiny. Sprievodným javom tohto makroekonomického faktu je dlhodobo živená predstava, že slovenský príspevok do sveta automobilov spočíva najmä v montovaní karosérií pre zahraničné firmy.
Pritom takmer paralelne so vstupom prvej automobilky na porevolučnú slovenskú pôdu tu vznikla tradícia kreatívneho myslenia, ktorá za dvadsať rokov vyprodukovala množstvo talentovaných ľudí reálne sa podieľajúcich na tvorbe vizáže áut. Reč je o automobilových dizajnéroch, ktorí dlhodobo prúdia zo Slovenska do štúdií automobiliek po celom svete. Nejde pritom len o export hláv do zahraničných firiem. Kreatívny potenciál sa oblúkom vracia aj späť na Slovensko.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?