Maloobchod je príklad biznisu, ktorému sa minulý rok nedarilo. Až tak, že to predajcov neraz zaskočilo. Pri porovnaní tržieb a spotrebiteľských výdavkov mohli zistiť, že sa musia uskromniť viac ako samotní zákazníci. Keď sa totiž vezmú do úvahy aj čísla, ako domácnosti minulý rok míňali, ukazuje sa, že ich výdavky v podstate neklesali.
Rekordný predaj áut vytlačil možnosť nákupu iných tovarov dlhodobej spotreby. Silný konverzný kurz koruny v kombinácii s poklesom zahraničných mien zas odmeňoval tých, čo za tovarom cestovali do zahraničia. Do čoho ich povzbudzoval aj pokles cien pohonných hmôt. Najdôležitejší odkaz pre retail v roku 2009 tak bola schopnosť a ochota spotrebiteľov meniť návyky v neprospech obchodov. Ľudia minulý rok dokázali nakúpiť rovnako veľa, ale lacnejšie. A z tejto skúsenosti musia predajcovia vychádzať pri marketingových plánoch na najbližšie roky.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?