Veď to robia všetci obchodníci, hovorí si. Fiktívny Richard sa však do svojich klamstiev – nielen o produkte, ktorý predáva, ale aj o svojej osobe – zamotal a najviac energie teraz venuje tomu, aby svoj domček z karát udržal.
Zradný šiesty zmysel
Konateľ personálnej agentúry Proact People Peter Paška tvrdí, že vďaka stovkám až tisíckam stretnutí od založenia firmy v roku 1995 dokáže dnes spoznať, či mu niekto na druhom konci stola hovorí alebo nehovorí pravdu: „Amatérskeho klamára spoznám do pár minút. Odporuje si vo svojich tvrdeniach. Používam základnú psychologickú hru, kde sa na tú istú vec spýtam dvomi alebo tromi spôsobmi a nečudujem sa, že dostanem dve-tri rôzne odpovede.“
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?