Kompaktné MPV dorazilo z výrobných pásov trnavskej automobilky konečne aj na slovenský automobilový trh. Nie je to veru všedný zjav. Pritom jeho autori úvahou, že najvyužiteľnejší obstavaný priestor poskytuje praobyčajná škatuľa, neobjavili nič nové. No zaslúžia si ocenenie za odvahu, že neostali len pri úvahe, a poklonu za to, ako štýlovo jej dali konečný obsah. Tento Citroën totiž napriek svojej pozoruhodnej praktickosti vyzerá z každého zorného uhla skvele. To platí o ňom ako celku aj o mnohých detailoch jeho karosérie či interiéru. Sám osebe každý z nich je školou dizajnu. Autíčko so základnými rozmermi 4 078 x 1 730 x 1 669 (dĺžka, šírka, výška v mm) a s rázvorom dlhým 2 540 mm má päťmiestny interiér a na svoj charakter nevšedne veľký 500-litrový kufor s dvojitým dnom. Zadné sedadlá delené v pomere 60 : 40 sa dajú pozdĺžne posúvať v rozsahu 15 cm a ich operadlá vodorovne sklopiť. Potom prepravná kapacita malého Picassa vzrastie až na 1 506 litrov. Hodnotu interiéru umocňuje škála odkladacích priestorov, ktorým dominuje objemný box pred spolujazdcom. Repertoár pohonných jednotiek tvoria dva benzínové a dva naftové štvorvalce v nasledovnej zostave: 1,4 VTi (70 kW/95 k), 1,6 VTi (88 kW/120 k), 1,6 HDi (66 kW/90 k) a 1,6 HDi (80 kW/110 k). V tandeme pracuje výhradne päťstupňová prevodovka. V závislosti od zvoleného motora si zákazník vyberá z troch úrovní štandardnej výbavy od základnej Style, cez Confort po luxusnú Exklusive. Pritom už Style obsahuje napríklad ABS, BA, EBD, dva airbagy, posilňovač riadenia aj palubný počítač. Manuálna klimatizácia je k dispozícii od úrovne Confort a ESP sa štandardne montuje k motoru 1,6 VTi a od výbavy Confort aj k výkonnejšiemu z dvoch motorov 1,6 HDi. Citroën C3 Picasso 1,4 VTi akceleruje z pokoja na stovku za 12,2 sekundy a dosahuje maximálnych 178 km/h. Cena od 11 650 € (350 968 Sk).