Škoda Superb sa väčšine motoristov bez pochýb spája predovšetkým vznetová motorizácia, ideálne 2.0 TDI spojené s prevodovkou DSG a pohonom všetkých kolies. Po benzíne v jej prípade vodiči siahali menej. Teraz však dostávajú pádny dôvod, aby svoje návyky mohli zmeniť: Škodu Superb iV – plug-in hybrid s deklarovaným elektrickým dojazdom presahujúcim 60 kilometrov. Hlavnou pohonnou jednotkou plug-in hybridu je elektromotor, v prípade potreby ho však plnohodnotne zastúpi benzínový prepĺňaný štvorvalec 1.4 TSI. Toto auto treba
v čo najväčšej možnej miere dobíjať, ale vozidlo plnohodnotne funguje aj
s čisto benzínovým motorom. Vrcholný systémový výkon sa pri maximálnej pomoci elektromotora ustálil na hodnote 160 kW (218 k) a 400 Nm.
Kabaňov dizajn
K technickým špecifikáciám Superbu iV treba doplniť, že dvojica motorov roztáča výsostne kolesá prednej nápravy a silu na ne posiela prostredníctvom samočinnej dvojspojkovej šesťstupňovej prevodovky. Vozidlo je rozmerovo totožné s bežným Superbom a až na emblémy „iV“ sa opticky neodlišuje. Elegantný biely lak štýlovo dopĺňajú tmavé disky kolies
s priemerom 19 palcov. O dizajn tretej generácie Superbu sa postaral Jozef Kabaň a funguje dokonale aj po rokoch, neuškodil mu ani facelift. Práve naopak: výborné full LED aktívne predné svetlomety s funkciou vyrezávania objektov či prepracovaná zadná časť s novou chrómovou lištou sa starajú o prémiovejší vzhľad vlajkovej lode Škody. Plug-in hybrid sa od bežného Superbu odlišuje hmotnosťou, tá je vyššia o niečo viac než dva metráky.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?