Automobily po facelifte mám rád, pretože sú doladené a eliminujú nedostatky, ktoré mohli mať v novej generácii. Aj nová Octavia chce predovšetkým zlepšiť používateľský zážitok a nemení sa „od podlahy“. Ak zvažujete kúpu tohto typu, prichádza správny čas. Vďaka modernizácii vyzrel ako kvalitné víno.
Príjemná kombinácia
Počas prvého zoznámenia s vozidlom som mal možnosť jazdiť na, pre mňa celkom nečakane, veľmi zaujímavo nakonfigurovanom kombi. Išlo o atraktívnu verziu Sportline, no spojenú so základným motorom 2,0 TDI s výkonom 85 kW (115 k). Je to teda štýlovo ladená „dizajnovka“ s veľmi racionálnym agregátom. A mne sa táto kombinácia až prekvapivo páčila!
Športovejší podvozok variantu Sportline je navrhnutý tak, aby bol stále komfortný, no sebavedomie mu nechýba ani pri dynamickejšej jazde. Benefity čerpá z nižšieho ťažiska, vozidlo je o 15 mm bližšie k zemi. Napriek tomu podvozok bez problémov maskoval nerovnosti okresných ciest malebného juhomoravského regiónu Pálava. Športová verzia sa pýši aj progresívnym riadením, ktoré má lepšiu reakciu než v minulosti. Reakcie prispôsobuje aktuálnej rýchlosti vozidla a vďaka tomu auto pohodlne zaparkujete, ale zároveň si užijete precízne prejazdy zákrut. Jazda je zábavná napriek tomu, že sedíte v rodinnom kombi s obrovským kufrom a naftovým agregátom.
Octavia Sportline vskutku výborne funguje aj s pohonnou jednotkou, ktorá otvára ponuku naftových motorizácií. Na odbyt určite viac pôjde verzia s výkonom 110 kW (150 k), no aj základ je z dynamického hľadiska absolútne dostatočný. Manuálna prevodovka je precízna a motor citlivo odhlučnený, čo zvyšuje komfort jazdy. Spotreba paliva pri rozumnej jazde neprekročí hranicu piatich litrov na sto kilometrov.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?