Kým český výrobca vlani po prvýkrát v histórii prekonal hranicu jedného milióna predaných vozidiel, zvýšil zisk o viac ako polovicu a zisková marža mu vzrástla o dva percentuálne body, značku VW trápia klesajúce predaje, stagnujúce tržby a nízka ziskovosť. Čiastočným dôvodom sú aj náklady nemeckej značky na vývoj platformy MQB. Tie musel znášať VW, ale ovocie z jeho nasadenia žne najviac Škoda.
V centrále vo Wolfsburgu teraz chystajú veľkú reorganizáciu koncernu. Na rozdiel od doterajšej štruktúry dvanástich vzájomne si konkurujúcich značiek vzniknú štyri holdingové firmy. Škoda by mala skončiť v jednej divízii spolu so Seatom a Volkswagenom. Podľa niektorých analytikov jej uškodí, keď bude doplácať na problémy nemeckej sestry.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?