Tému logistických priestorov a skladových hál však niekoľkonásobné váhanie brnianskeho zastupiteľstva dostatočne spropagovalo aj medzi verejnosť. O tom, či investícia s potenciálom vytvoriť viac než tisícku pracovných miest pôjde na Slovensko, sa už nahovorilo veľa. Príklad ukazuje „prelietavosť“ logistických developerov a ich nájomcov, pre ktorých desiatky alebo stovky kilometrov nehrajú rolu. Okrem ekonomických podmienok v krajine je dôležitá dopravná dostupnosť po diaľnici, prípadne po železnici a dostatok pracovnej sily. Vtedy sa darí zaplniť aj haly postavené špekulatívnym spôsobom, teda bez konkrétneho nájomcu a ozývajú sa aj spoločnosti túžiace po výstavbe na mieru, teda built-to-suit.
Opatrnosti nikdy nie je dosť
Na Slovensku je málo voľných hál. Vlani dosiahla podľa spoločnosti Cushman & Wakefield miera neobsadenosti 4,1 percenta, čo je výrazne pod zdravou desaťpercentnou mierou. Ak teda v strednej Európe hľadá sklad zahraničný investor, ktorý potrebuje desiatky tisíc štvorcových metrov, na Slovensku taký nenájde. Musí približne pol roka čakať na jeho výstavbu podľa svojich predstáv. Pri zdĺhavom postupe orgánov samosprávy treba preferovať haly s vydanými povoleniami na výstavbu, inak sa môže čas čakania výrazne predĺžiť.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?