Slávnostná výzdoba, poskladané stoličky, nedopité krígle, hlava v dlaniach. Metaforický význam detailov na tejto fotografii nenavodzuje dvakrát radostnú atmosféru. Skôr naopak. Práve metaforický vizuálny jazyk spolu so špecifickým zmyslom pre humor tvoria základné poznávacie znaky Podstraského fotografií.

Bol „Synáčik ulice“, ako sa aj sám nazýval. Neexistovala bratislavská krčma, ktorú by nezdokumentoval. Archív jeho pozostalosti je precízne členený podľa tém: Ulica, Alkohol, Fotovtipy, Cigáni... Zaujímavé je, že veľká časť jeho archívu pochádza z voľnej tvorby. A. Podstraský patrí ku kľúčovým, hoci nateraz stále k zabudnutým slovenským dokumentaristom minulého storočia. V jeho pozostalosti sa nachádzajú stovky snímok, ktoré ešte nikdy neboli publikované. Dokumentoval život na okraji socialistickej spoločnosti, ktorá sa oficiálne pýšila práve svojou sociálnou rovnosťou. Fotografie A. Podstraského sú autentickou vizuálnou pamäťou socialistickej minulosti Československa.

Silvestrovská oslava