Úspešný manažér, ktorý spravil z „garážovej“ firmy špičkového hráča v hernom segmente s miliónovými obratmi, nedávno oznámil odchod z funkcie CEO. Reč je o Šimonovi Šickovi, ktorý pre TREND hovoril nielen o pandemickom roku, ale aj o trendoch v hernom priemysle, plánoch do budúcna a nevyhol sa ani otázke, čo s ním bude ďalej.
Ako by ste z pohľadu Pixel Federation zhodnotili rok 2020?
Pandémia spravila z niektorých firiem porazených a z iných víťazov. Pixel bol víťazom. Celý herný priemysel viac-menej rástol, pričom kríza tomu nahrávala. Mali sme super úspešný rok, rástli sme o viac ako 50 percent. Koronakríza nám sčasti pomohla dosiahnuť najlepší výsledok v histórii. Obratovo sme boli niekde okolo 47,6 milióna, čo je podľa mňa vynikajúci výsledok.
Pandémia výrazne ovplyvnila viacero segmentov. Mnohí ľudia museli pracovať z domu alebo prácu stratili. Pocítili ste nárast počtu hráčov?
Áno. Sme dátovo orientovaná firma. Náš biznisový model má viacero nôh a jednou z nich je dátová analytika. V prvej vlne sme videli absolútny prílev ľudí. Zdvihla sa aj retencia. Vedeli sme, ako dlho hráč vydrží v hre, a tak sme efektívnejšie robili marketing. Nesúvisí to len s tým, že ľudia sedeli doma, ale aj s tým, že časť ekonomiky, s ktorou súperíme, bola v online paralyzovaná. Druhá vlna už nebola taká evidentná, no naplno sme využili možnosti, ktoré sme získali.
Váš prvý hit Trainstation má vyše desať rokov. Aký je dnes rastový potenciál Pixel Federation a z čoho pramení?
Ak by som zhodnotil tri úspešné momenty Pixel Federation, prvým bola hra Trainstation, ktorá umožnila, že existujeme. Druhým bola hra Diggy’s Adventure, ktorá je našou najúspešnejšou a umožnila nám expandovať. Treťou výhrou je Trainstation 2. Je to prvá hra, ktorú sme robili čisto pre mobily, a vyzerá, že sa uchytila. Je plne 3D. Tržby milión eur mesačne sme dosiahli asi po troch mesiacoch od spustenia, bola to naša najrýchlejšie rastúca hra. Tento rok by mohla zlomiť 20 miliónov. Myslím si, že tento rok nebude výrazne rastový ako ten minulý.
Ak by sme vyjadrili rastový potenciál cez valuáciu, o akej sume hovoríme?
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?