Čo vám počas ôsmich rokov mimo Slovenska najviac chýbalo?

Som rada, že môžem opäť s kolegami chodiť na hokej či do hôr. Teším sa aj na súkromný život tu, že si opäť s priateľmi dáme Zlatý Bažant a kapustnicu. Za osem rokov som nezabudla na ich chuť. Posledných osem rokov som dokonca zabezpečovala dovoz lokší do Nemecka. Doplnili tak našu husacinu, tradičnú aj v Nemecku.

V Predstavenstve Volkswagen Slovakia ste od júna tohto roka. Ako sa cítite v novej pozícii?

Pôsobenie v novej pozícii by som prirovnala k začiatku výroby nového vozidla. Musíte svoje skúsenosti využiť na to, aby ste aktívne rozvíjali firmu. Mám na starosti financie, kontroling, nákup, nástrojáreň aj IT. Hlavnou úlohou mňa, ale aj celého predstavenstva je zabezpečiť, že po viacerých vlnách nábehov nových modelov v tomto závode treba výrobu udržať na potrebnej kvalitatívnej úrovni. Druhou dôležitou oblasťou, v ktorej potrebujeme zabrať, je otázka personálu. V regióne Bratislavy je trojpercentná nezamestnanosť. Dá sa povedať, že je tu plná zamestnanosť. Čo je pre región dobrá správa, ale pre nás ako firmu, ktorá je práve vo fáze nábehu a potrebuje nových spolupracovníkov, je to trochu ťažšie. A treťou úlohou mňa aj celého predstavenstva je v rámci koncernu Volkswagen uchádzať sa o nové projekty, produkty, ktoré pozíciu tunajšieho závodu aj zamestnancov zastabilizujú. Preto musí byť táto fabrika efektívna, dosahovať kvalitu a dobrú produktivitu.

Nové projekty idú ruka v ruke s investíciami. Ako sa to vysvetľuje v rámci koncernu, keďže akcionár si vtedy volí medzi okamžitým a odloženým ziskom?

Posledných päť rokov sa tu zrealizovali investície za 1,9 miliardy eur. Momentálne sme vo fáze, keď musíme tieto investície zužitkovať. Autá, ktoré sme začali vyrábať, sa dostali do ulíc po celom svete. Nové investičné projekty sú záležitosťou až ďalších rokov.

Do akej miery podnik zasiahne nedostatok pracovnej sily? Hovorí sa o ďalšej automobilke a hrozbe preplácania zamestnancov.

Dôležité určite bude poradiť si s otázkou pracovnej sily správne. Vidím to u nás veľmi pozitívne. V náš prospech hovorí dlhá tradícia, pôsobíme na Slovensku vyše 27 rokov, sme najväčším súkromným zamestnávateľom a vyplácame tiež najvyššie platy v automobilovom sektore. So sumou priemerne 1 854 eur na zamestnanca mesačne sme lídrom. Netreba zabudnúť, že v rámci toho ako jeden z mála zamestnávateľov vyplácame aj trinásty a štrnásty plat a bonus za hospodárske výsledky. Plus k tomu rôzne nefinančné benefity ako možnosť ubytovania, dopravy a podobne. Na zamestnanca ide v priemere o sumu ďalších 1 600 eur ročne.

Situácia je jednoducho taká, že vo vysokých pozíciách je menej žien

A budete v tejto stratégii pokračovať?

Chceme tu byť ďalších

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa