Michal Štencl - zakladateľ a šéf Sygicu Zdroj: Maňo Štrauch
Niežeby M. Štencl stratil ambície. Akurát hráč, ktorému chce stúpať na päty, sa volá inak. Firma Sygic, ktorú založil a dodnes jej šéfuje, je vo svojom segmente dvojkou, hneď za supergigantom Google. Navigácie do smartfónov, ktoré Sygic vyvíja, majú viac než sto miliónov používateľov. Ku kľúčovému produktu sa snaží pridávať nové aplikácie, napríklad Family Locator na monitorovanie pohybu a polohy členov rodiny.
Na čom inovatívnom momentálne v Sygicu pracujete?
Ako najzaujímavejší trend vidíme spojenie navigácií s automobilmi a motorkami. Smartfón pripojený do auta vás bude navigovať na vašej trase, ukáže vám, kde máte zaparkovať, keď vyjdete z auta, smartfón alebo smart hodinky vás povedú až do konkrétnych dverí. Snažíme sa pokryť celý reťazec: plánovanie trasy, dopravné informácie, parkovanie, ceny pohonných hmôt, bookovanie podujatí, informácie o tom, čo sa nachádza v okolí...
Odkiaľ táto inovácia vzišla? Bol to interný nápad, spätná väzba od zákazníkov, podnet z trhu?
Jednoducho cítite, kade sa trh uberá. Vidíte, ako funguje konkurencia, potrebujete sa dostať pred ňu. Rovnako dôležité však je, aby ste potom začali uvažovať, či sú tam peniaze, reálny biznis – a v cestovaní je veľký potenciál. Lebo jedna vec je nápad, druhá vec je, či z neho dokážete získať peniaze.
Je trh pre Sygic rozhodujúci prameň inovácií?
Je to kombinácia. Potrebujete tlak konkurencie, aby ste inovovali. Ale potrebujete aj šikovných ľudí, ktorí dokážu inovovať, a tiež musíte vytvárať prostredie, aby mohli inovovať. Najjednoduchší spôsob, ako uspieť, je zmeniť pravidlá existujúceho trhu, na ktorom sú ľudia ochotní míňať peniaze. Je oveľa náročnejšie vytvoriť nový trh. Ako to spravila napríklad Sony s walkmanom. Apple s iPodom sa potom už iba zviezol, lebo ľudia už boli zvyknutí nosiť slúchadlá. Apple nevytvoril trh.
Stalo sa vám, že vám niekto ukradol nápad?
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?