Banky zažívajú tlak na zisky, ktoré budú klesať, treba inovovať. Stavebné sporenie je však úplne špecifická časť bankovníctva. Čo sú pre vás najväčšie výzvy?
Vždy je to trh, klient a konkurencia. Banky postupujú rýchlo k automatizácii, robotizácii a technológiám, ani my nemôžeme zostať pozadu. No náš produkt je špecifický. Nemáme bežné účty, platobné karty a to, čo súvisí s komerčnými bankami. U nás je dôležitý ľudský faktor. Máme takmer tisícku pracovníkov v obchodnej sieti a klientov najmä z menších miest a vidieka. Tí sa chcú stretávať, komunikovať, vyžadujú si to. A tak za nimi naši obchodní zástupcovia chodia, poznajú sa s nimi. Tento rok sme riešili najmä automatizáciu úverového procesu. Klient si sadne s naším zástupcom a ten ho vie overiť v úverových registroch a Sociálnej poisťovni. Aby klient za pár minút vedel, či má nárok na úver, v akom objeme, sadzbe a na aký čas. Klient síce nevidí do „čriev“ banky, ale zrýchľuje „time to yes“.
Keďže na rozdiel od bánk nemáte iné činnosti, len vklady a úvery, ako sa dá ovplyvniť biznisový model, aby udržiaval ziskovosť? Nemáte iné nohy, ktoré banky aspoň môžu hľadať.
Vnímam, že je problém, ako je ziskovosť v médiách interpretovaná. Ľudia citlivo vnímajú správy o tom, o koľko vzrástla ziskovosť sektora. Ale každý chce vytvárať zisk, aj elektrárne, aj ten, čo predáva hot-dogy. Zisk nie je predsa trestný čin.
V bankách je to o to dôležitejšie, že zo zisku potrebujú tvoriť nemalý kapitál. Lenže existuje protichodný tlak na zisk a tvorbu kapitálu.
My potrebujeme hľadať rezervy. Tie sa hľadajú v automatizácii a v nových technológiách. Na druhej strane vznikajú rôzne opatrenia, ktoré musíme vykonávať kvôli regulácii, napríklad pri praní špinavých peňazí, ochrane spotrebiteľa, GDPR a podobne. Takže niekde personál ušetríme, inde ho musíme dať k dispozícii na riešenie novej regulácie. Hľadanie vnútorných rezerv funguje u nás ako v každej banke.
Znamená to, že na rozdiel od ostatných bánk viete ísť iba smerom dovnútra? Kam sa môže posunúť stavebné sporenie, ak má zostať ziskovým projektom?
Za 26 rokov
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?