Marketingové oddelenia v knižnej brandži preto majú podľa Juraja Hegera veľmi náročnú úlohu. Aj keby pracovali 48 hodín denne, stále by mali čo robiť, lebo kníh je enormne veľa. „Nie je to ako robiť pol roka reklamu tatrankám. Smejem sa kamarátom vo veľkých firmách, ktorí mesiace rozmýšľajú, či to dievčatko v reklame má mať blond alebo tmavé vlasy. U nás na také veci nie je čas,“ porovnáva J. Heger marketing na knižnom trhu s propagáciou v iných odvetviach.
Knižný trh je v súčasnosti presýtený. A je to celosvetový problém. „Vychádza oveľa viac kníh, než by bolo treba, ale nikto nevie, kde je ukrytý ten nový Harry Potter,“ hovorí šéf vydavateľstva, ktoré si posledné roky udržiava tržby na úrovni do sedem miliónov eur a zisk okolo 160-tisíc eur.
Ako však J. Heger tvrdí, zisk ho trápi iba do tej miery, aby bola spokojná banka, ktorá mu poskytuje konktokorentný úver. „Hodnotiť knižný sektor z hľadiska zisku je nesprávne, lebo náš segment má
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?