Online predaj áut má pozitíva, hovorí Jaroslav Hercog, riaditeľ Škoda Auto Slovensko. Nepredpokladá však, že Slovensko bude pri prechode na online predaj patriť ku krajinám s najrýchlejšou adaptáciou. Takýto predaj je skôr spôsobom, ako osloviť skupinu veľmi progresívnych zákazníkov.
Jazdené autá berú ľudia útokom. Nedostatok naďalej zvyšuje ich cenu
Škoda avizuje online predaj vozidiel. Ako vnímate tento plán?
Náš biznis sa v dôsledku vývoja technológií a zmenených očakávaní zákazníkov či príchodu nových hráčov na trh rýchlo mení. Pozorujeme, že zákazníci pri nákupe vozidla čoraz menej vnímajú rozdiely medzi fyzickým a online predajom. Považujú za samozrejmosť preskakovanie v procese nákupu z jedného predajného kanálu do druhého. Preto je pre zákazníkov, ktorí preferujú výber automobilu, konfiguráciu, uzavretie zmluvy či platbu priamo z domova, online predaj alternatívou. Treba však zdôrazniť, že aj pri online predaji sa spoliehame na predajcov. Kúpa auta je po bývaní druhá najväčšia investícia v živote, preto je ich úloha nezastupiteľná. A to napriek tomu, že časť úkonov, ako napríklad aktualizácia softvéru, sa bude v prípade nových áut vykonávať na diaľku.
Nebude mať virtuálny showroom viac negatívnych dôsledkov?
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?