Slovenská pobočka nemeckého veľkoobchodu Metro neutrpela počas prvej vlny pandémie nového koronavírusu príliš veľké straty. Pre pretrvávajúci výpadok segmentu horeca, ktorý je jeho výrazným odberateľom, je však dnes situácia omnoho horšia, potvrdzuje generálny riaditeľ spoločnosti Metro Cash & Carry Slovakia Károly Szalai. V rozhovore pre TREND hovorí aj o tom, že Metro chce byť so svojím franchisingom menších predajní s potravinami konkurenciou aj pre existujúcich hráčov v tomto segmente.
Reštaurácie a hotely sú jedným z najzasiahnutejších segmentov. Práve ony však tvoria vyše polovice vašich zákazníkov. Aký to má na vás dosah?
Počas prvej vlny pandémie sme cítili dosah hlavne na začiatku, keď boli okrem iných zatvorené jedálne veľkých fabrík ako Volkswagen, Kia či Jaguar. Neskôr sa situácia stabilizovala. Rozdiel medzi prvou a druhou vlnou je v tom, že počas prvej vlny sme mali nárazový nával odberateľov. Zákazníci v panike vo veľkom nakupovali toaletný papier, cukor, múku a podobne.
Aké to bolo v druhej vlne?
V druhej vlne nával nenastal, a to z troch dôvodov. Ľudia zistili, že môžu byť pokojní, pretože regály sú vždy doplnené tovarom. Ak došlo k výpadku, bol iba dočasný v rozsahu niekoľkých hodín. Druhým dôvodom je, že už cítiť dosahy tejto krízy ako pokles HDP či rast nezamestnanosti. Zákazníci sa snažia ušetriť. Budúcnosť je neistá a nestabilná. Druhá vlna sa od prvej líši aj v tom, že v prvej boli zatvorené aj veľké obchodné domy či obchody so stavebným a záhradníckym tovarom. Na začiatku druhej vlny to bolo inak. Späť k otázke. Áno, cítime značný pokles predaja. Druhá vlna na nás doľahla o niečo viac.
Príbeh gigantu, ktorý chce ovládnuť miliardár Tkáč
Ako konkrétne?
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?