Otvorene sa hovorí o tom, že osobitný odvod z obratu reťazcov prinesie zdražovanie v obchodoch. Premietnete ho do vyšších cien na pultoch?

Zásadne odmietame, aby zákazník musel kompenzovať zo svojho príjmu meniace sa podmienky z dôvodu úpravy legislatívy. Slovenský retailový trh s potravinami je veľmi konkurenčný. Vždy sa prispôsobujeme konkurencii a snažíme sa ponúkať zákazníkovi čo najlepší pomer kvality a ceny. Túto stratégiu chceme raziť aj po zavedení odvodu. Zatiaľ nedokážem predpokladať, ktorým smerom sa bude vyvíjať trh a konkurenčné prostredie.

Môžete vylúčiť, že by ste zdražovali pre odvod?

Inštitút INESS poukazuje na jedno z možných rizík, ktoré odvod prinesie, a to zvýšenú infláciu.

To znamená zvyšovanie predajných cien.

Áno, to je s tým spojené.

Rezortná ministerka Gabriela Matečná povedala, že nevidí dôvod na zdražovanie pre odvod. Čo si o tom myslíte?

Pre mňa je veľmi silný ekonomický argument, že po zavedení odvodu zostanú na slovenskom potravinárskom trhu zo štyridsaťjeden reťazcov len štyri v pluse. Teraz sú v strate ôsmi. Ak tí slabší budú chcieť zostať na trhu, majú iba tri možnosti. Nájsť rezervy u seba, to znamená možno obmedziť personálne náklady alebo škrtať investície, nájsť možnosti u dodávateľov a ďalej tlačiť na vstupné ceny alebo to kompenzovať smerom k predajným cenám, teda od zákazníkov.

Ako zareagujete vy?

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa