Na trhu je neprehliadnuteľný aj vďaka masívnym investíciám do reklamy a marketingu. Od polovice minulého roka má v poradí druhého slovenského šéfa Matúša Gálu. Pod jeho taktovkou ohlásil Lidl dve kolá zvyšovania platov, väčšine zamestnancov stúpli dohromady o štvrtinu.

Na jeseň ste razantne zdvihli platy zamestnancov v predajniach a logistických centrách. Prečo skokový nárast o pätinu?

Úspech, ktorý na Slovensku za posledné roky dosahujeme, je i vďaka našim zamestnancom. To bol jeden z dôvodov, prečo sme sa tak razantne rozhodli zvýšiť platy. Nie je to jediná investícia do HR procesov. Snažíme sa podporovať zamestnancov i v nefinančnej sfére, či už je to školenie, rozvoj odborných i soft zručností. Aj v tejto oblasti chceme byť, tak ako v predaji potravín, jednotka na trhu.

Nárast miezd bol nezvyčajne vysoký. Chceli ste ním odkázať niečo trhu alebo vyslať nejaký signál?

Javilo sa nám to v tomto čase ako veľmi rozumné. Ale z perspektívy trhu alebo vysielania signálov sme sa na to určite nepozerali. Teší nás, že naše kroky ako zamestnávateľa pozitívne hodnotí externé prostredie. Nedávno sme sa stali celkovo iba štvrtou slovenskou firmou, ktorá získala prestížne medzinárodné ocenenie Top Employer Slovakia a Top Employer Europe. Tieto ocenenia sme získali ako vôbec prvý obchodný reťazec na Slovensku.

Od marca opäť zvyšujete platy, tentoraz o päť percent pre všetkých zamestnancov. Keď už tak výrazne pridávate ľuďom, budete od nich aj vyžadovať viac?

V žiadnom prípade sa na to nepozeráme tak, že budeme chcieť zvyšovať efektivitu alebo produktivitu. Chceme naďalej pracovať na kvalite zamestnancov a finančné ohodnotenie je jednou z podmienok, aby sme to mohli robiť. Platy zvyšujeme pravidelne. Nebolo to prvé ani druhé zvýšenie, ktoré sme v posledných možno troch rokoch realizovali. Veľmi nás teší stotožnenie sa našich zamestnancov s Lidlom, výsledkom je napríklad úplne nanovo definovaný koncept zamestnávateľskej značky.

Aké náklady sú spojené s dvoma kolami zvyšovania platov?

Nechcel by som to konkretizovať vo finančnom vyjadrení. Vnímame tieto náklady ako investíciu do budúcnosti.

Aj náborové platy išli hore o takmer štvrtinu. Ako sa nárast miezd odrazil na záujme uchádzačov o prácu? Stíha vaše personálne oddelenie?

V tomto smere je pozitívny ohlas z trhu citeľný, ako pridružený efekt sme s tým počítali. Ale náš zámer nebol v prvom rade zvýšiť počet uchádzačov, ktorí sa u nás zaujímajú o prácu. Personálne oddelenie pracuje v úplne štandardnom režime. Tak ako predtým.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa