- V rozhovore sa dočítate
- Aký vývoj očakáva žilinský podnik v tomto roku
- Ako sa závod bude podieľať na stratégii elektromobility
- Do čoho bude smerovať najnovšia investícia
- Ako juhokórejská automobilka vníma slovenský závod
- Koľko elektromobilov plánuje značka predávať
Už takmer pätnásť rokov potvrdzuje žilinský podnik Kia Motors Slovakia, že na tunajšom trhu má svoje opodstatnenie a dôležitosť. Dokázal to aj počas koronakrízy, z ktorej sa stihol otriasť najrýchlejšie spomedzi automobiliek. Hoci stále nefunguje naplno a jeho šéf Kyong-Jae Lee očakáva výrazné prepady v produkcii, má podnik plány na masívne investície, novinky v produktovom portfóliu a stále čo povedať aj na európskom trhu s autami.
Považujete automobilku Kia za víťaza koronakrízy?
Je pre nás dôležité, že sme po dvojtýždňovom prerušení výroby dokázali udržať dvojzmennú prevádzku. O ďalších plánoch rozhodne vývoj na trhoch. Verím, že v druhej polovici roka sa situácia zlepší a výrobné plány budeme môcť zlepšiť.
Aké sú konkrétne plány podniku a značky v ďalších rokoch aj vzhľadom na terajšiu situáciu na automobilovom trhu?
Napriek nepriaznivému vývoju a globálnej pandémii je ambíciou skupiny Hyundai Motor Group zamerať sa na mobilitu budúcnosti. Aj preto chceme napredovať v oblasti elektromobility. V tomto smere máme jasnú stratégiu – Plán S, ktorý počíta s uvedením jedenástich nových modelov elektrických vozidiel do roku 2025 a celosvetovým predajom 500-tisíc elektromobilov ročne už o rok neskôr.
Žilinská KIA sa stavia koronakríze čelom. Preinvestuje desiatky miliónov
Ako sa na tom bude podieľať Žilina?
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?