História Alzy siaha do roku 1994, ale významné postavenie na českom trhu si začala budovať až neskôr. Za dve dekády sa z nej stal jeden z najväčších e-shopov na česko-slovenskom trhu. Počas pandémie Alza ukázala, že sa vie rýchlo prispôsobiť. I preto vlani zaznamenala výrazný rast obratu. Jej šéf Tomáš Havryluk si myslí, že rastový potenciál je neobmedzený a v najbližších rokoch sa môže z Alzy stať európsky Amazon.

Aký bol vlaňajšok z pohľadu Alzy?

Vlaňajšok hodnotíme ako dobrý rok. Pandémia znamenala prísun veľkého množstva ľudí z offline prostredia do digitálu. Znamenalo to pre nás vyšší než obvyklý 25-percentný rast obratu, najmä počas prvej vlny, keď sme sa v niektorých dňoch dostali na dvojnásobky bežných tržieb. Na Slovensku sme medziročne vyrástli o 41 percent. Najlepší bol začiatok Black Friday, keď sme za jeden deň dosiahli tržby vyše 1,5 milióna eur. 

Aké slabé stránky ste počas náporu objavili? 

Našťastie sme nedostali podpásovku. Skôr nám do chrbta začal fúkať veľmi silný vietor. Tým sa zdôraznili slabé stránky, ktoré sme vnímali už predtým, ako napríklad schopnosť rýchlo naberať seniorných ľudí, správne komunikovať víziu, misiu či stratégiu alebo schopnosť rýchlejšieho vývoja. To neznamená, že by sme boli slabí. V porovnaní s trhom sme v tom veľmi silní, no vidím tam potenciál, ktorý vyťažíme, keď sa dokážeme zlepšiť.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa