Juhokórejská automobilka Hyundai to myslí s prienikom na vrchol trhového segmentu strednej triedy v Európe smrteľne vážne. Tomu cieľu podriaďuje svoju taktiku. Jej súčasťou sa stala ženevská prezentácia modelu i40 kombi v sériovej podobe, aj následné odhalenie sedanu rovnakého typového radu v Barcelone. Kým kombi práve vstupuje na automobilový trh, sedan sa začne predávať už v októbri, čo je hmatateľný posun v porovnaní s pôvodnými predpokladmi. Podľa nich mal doraziť až v samotnom závere roka. Typový rad i40 nahrádza v portfóliu značky nevýraznú Sonatu. Na rozdiel od nej vývoj tohto modelu prevzalo do svojej plnej kompetencie výskumné a vývojové centrum v nemeckom Rüsselsheime. Išlo o vytvorenie auta podľa gusta európskeho zákazníka, ktorý je považovaný za najnáročnejšieho na svete. Základný tón fazóne novinky udala štúdia ix-onic s dizajnérskym rukopisom fluidic sculpture. Rázvor náprav 2 770 mm obe karosárske verzie zjednocuje, kufor s kapacitou 553 litrov (kombi) a 503 litrov (sedan) ich zas diferencuje. Ich spoločným menovateľom ostáva priestor pre posádku. Najmä šírka v oblasti ramien (1 455 mm) má oba deriváty posunúť na samotný vrchol strednej triedy. Delia sa aj o štyri úsporné pohonné jednotky. Ich štvorčlenná zostava obsahuje výhradne štvorvalce 1,6 GDI (99 kW/135 k) a 2,0 GDI (130 kW/177 k), oba s priamym vstrekovaním benzínu, ako aj dva turbodiesely s jednotným zdvihovým objemom 1,7 CRDi a dvoma hladinami maximálneho výkonu (85 kW/116 k, resp. 100 kW/136 k). Kombi na rozdiel od sedana má už aj cenník a v ňom tri úrovne štandardnej výbavy. Už základná obsahuje plný diapazón podvozkových elektronických programov vrátane VSM, TCS a ESP, LED denné svetlá, dvojzónovú klimatizáciu, palubný počítač, dažďový a svetelný senzor aj audiosystém s ovládaním na volante, v zostave airbagov figuruje aj kolenný na strane vodiča. Cena od 21 990 €.

Sebavedome široké ramená
Zdroj: www.roberthoernig.com

Sebavedome široké ramená