Pohľad na hospodárenie ZSSK je už menej potešujúci. Zavedenie bezplatného cestovania ju pripravilo o pätinu tržieb a tento výpadok stále nedorovnala. A tak firma požaduje od štátu čoraz vyššie dotácie.
To sa nepáči ministerstvu financií, jeho analytici z Útvaru hodnoty za peniaze vidia vnútri ZSSK priestor na úspory. Chceli by, aby dotácia už ďalej nerástla alebo aby pri rovnakých výkonoch klesla. Je to legitímna požiadavka, lebo v železničnom sektore aj z diaľky vidno priestor na zvýšenie výnosov aj na pokles nákladov.
Vlaky stále jazdia na trasách, ktoré by oveľa lacnejšie obslúžil autobus. Táto debata aktuálne politikov nezaujíma, aj keď dopravnú autoritu, ktorá má odstraňovať autobusovú a vlakovú dopravu, majú v programovom vyhlásení.
Vôbec sa nehovorí ani o zvyšovaní cestovného. V čase zlepšujúcej sa ponuky na železniciach a v čase rastúcich nákladov je pritom táto debata úplne namieste. Štátne
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?