Začiatkom februára bola v pražskom umeleckom centre MeetFactory otvorená výstava mapujúca štyridsať rokov politického umenia v Rusku. Nie náhodou sa v jej názve objavilo meno Pussy Riot – súčasná ruská umelecká a aktivistická scéna pokladá protestsong punkeriek Pussy Riot, ktoré na pôde moskovského Kostola Krista Spasiteľa vyspievali svoj vzdor proti paktu politiky a cirkvi v ostatnej prezidentskej kampani V. Putina, za vlajkovú loď svojich aktivít. Autorom výstavy je moskovský umelecký kritik a kurátor Andrej Jerofejev, človek, ktorý má so vzdorom proti režimu svoje skúsenosti. Výstava Pussy Riot a ruská tradícia vzdoru sa venujú predovšetkým estetickým aspektom performatívnych akcií, ktoré sa pohybujú v polohe street artu, skupinových stretnutí flashombs, parodických videoklipov, smiešnych štylizovaných fotografií alebo performancov v kostýmoch známych osobností. Prehliadka predstavuje vývoj ruského politického umenia, ktoré bolo v Sovietskom zväze v sedemdesiatych rokoch záležitosťou len niekoľkých silných individualít. Na obrázku Sinije nosi (Modré nosy), Svieca nášho života, 2004 a Alexander Kosolapov, Svätý Sebastián, 1980.