Rozprávky milujú deti aj dospelí, a ak môžu spolu vstúpiť do sveta, kde na vlastné oči uvidia svojich hrdinov, návšteva Disneylandu je pochopiteľná. Ak to peňaženka dovolí, chcú tento sen splniť svojim deťom a tak trochu aj sebe. Biznisový príbeh parku však toľkými farbami neoplýva. Americkí predstavitelia Disney Company síce mali veľký sen o úspešnom podnikaní s Disney značkou v zábavnom priemysle na starom kontinente, no nech robia, čo robia, bránami parku stále neprechádza toľko ľudí, aby sa projekt zbavil nálepky „stratový“.

Aj tak je to zážitok

Hoci nie je parížsky Disneyland ekonomicky šťavnatý projekt, ročne si v ňom rozprávkové zážitky chce kúpiť 13 miliónov ľudí. Aj keď sem väčšina ľudí chodí kvôli deťom a letné prázdniny sa zdajú pre výlet logickou voľbou, zvoliť si pre návštevu parku práve tento čas nie je dobrý nápad. Letné prázdniny sú, samozrejme, top sezónou aj tu, čo znamená, že na všetky atrakcie sa vytvárajú dlhé rady. Čakať na jedno zvezenie autíčkom alebo vstup na akúkoľvek atrakciu hodinu je bežné. Čakať v rade točiacom sa ako ulita slimáka na priamom slnku tiež.

Pri atrakciách síce existuje aj takzvaný rýchly vstup, no využívajú ho najmä hostia ubytovaní v parku. Kto má čas a chuť stráviť v ňom viac ako deň a jeho rozpočet mu stačí aj na ubytovanie (jedna noc pre dvoch dospelých a dve malé deti stojí 1 300 až 2 000 eur), môže to byť dobrá voľba, ako si užiť viac. No bežný návštevník s dennou vstupenkou v letných mesiacoch ľahko ostane s dilemou, ktoré atrakcie si pozrie aj zvnútra a či sa nenechá radšej iba unášať dojmami z toho, čo mu ponúka exteriér.

S vedomím, že mu ujde veľmi veľa. Najmä pre deti je náročné stáť hodinu v rade, aby si potom užili pár minút zábavy. Mimochodom, už samotná prechádzka parkom je v teple únavná a vziať pre dieťa kočík – aj keď je už väčšie a dávno ho nepoužíva – sa ukáže ako správne rozhodnutie.

Aj keď je jasné, že všetci budú o návšteve parku hovoriť, že bol „great“ a „cool“, z ich tvárí to v parku až tak necítiť. Nadšenie a radosť iste nechýbajú, no sú to krátke chvíle, ktoré prídu ako odmena za dlhé čakanie. Nepochybne neskôr nadobudnutý dojem absolútne úžasného zážitku z Disneylandu vytvára najmä jeho silný marketing a to, že ľudia si zapamätajú len to najlepšie.

Byť nespokojný 

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 2 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa