Podnikanie ako tvorba hodnôt a pracovných miest naráža v hlavách na osobné hodnoty. Z výskumu spoločnosti Corporate Consulting Group na Slovensku vyplýva, že proaktívne hodnoty ako ochota ísť do rizika či túžba niečo dosiahnuť, boli z 28 ponúkaných možností vyberané respondentmi najmenej. Na druhej strane, medzi najobľúbenejšími hodnotami dominovali peniaze. Čiže ľudia na jednej strane veľké peniaze veľmi chcú, no nie sú ochotní pre ne veľa spraviť.

Pravdou je, že podnikanie na Slovensku nie je ľahkým chlebíčkom. Ani nie tak pre limity malého trhu, ale pre nejasné a premenlivé zákony, korupciu, či obmedzené možnosti brániť sa voči podvodníkom. O to viac treba začať podnikavosť zo všetkých síl podporovať, kde sa dá, a pokúšať sa meniť postoje. Napríklad aj na školách.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa