Ak niečo na tohtoročnom ocenení Ernst & Young Svetový podnikateľ roka 2013 mohlo prekvapiť, bol to predmet podnikania víťaza. Lebo jogurt mohol vyzerať jednoducho. Necelá päťdesiatka firiem národných víťazov má celkové tržby zhruba 40 miliárd dolárov a dáva prácu 204 572 ľuďom v najrôznejších druhoch biznisu. Vyvíjajú zariadenia na komunikáciu ľudského mozgu s počítačom, dodávajú svetovým automobilkám brzdy na športiaky, navrhujú svetelné systémy či spôsoby, ako bezpečne vymazať pevný disk počítača. Predávajú dezinfekčné a čistiace látky, cenné kovy aj šumivé víno či aplikujú moderný dizajn na tradičný orientálny porcelán. Slovensko zastupoval v Monte Carle Vladimír Levársky, zakladateľ spoločnosti OMS, ktorá v Dojči vyvíja a vyrába priemyselné a kancelárske svietidlá. (TREND 9/2013). Porota posudzovala najmä vývoj a úspech biznisu národných víťazov vrátane jeho inovatívnosti a ich osobný aj podnikateľský príbeh. Tvorili ju najmä víťazi predošlých ročníkov súťaže. Keď vlaňajší držiteľ ocenenia, šéf výrobcu kozmetických Genomma Lab Internacional Rodrigo Herrera ako predseda tohtoročnej poroty vyhlasoval svojho nástupcu, ocenil najmä guráž, s ktorou sa pustil do biznisu a ktorá priniesla až nečakane rýchly úspech.
Radosť z práce sa už nenosí. Mileniáli a generácia Z sú viac na peniaze a kariérny postup
Pragmatický prístup k práci u mladých spôsobili ekonomické a sociálne faktory