Slovenská technologická pýcha – ambiciózny projekt lietajúceho auta AeroMobil, pomaly stráca dych. Po tom, čo zaujal najvýznamnejšie svetové médiá, sa na dlhý čas odmlčal a bojuje o prežitie. A to napriek tomu, že k vysnívanému cieľu prepravného prostriedku, plne funk-čného na zemi aj vo vzduchu, je bližšie ako všetci ostatní. Musí však zohnať 15 miliónov eur, inak môže brány zatvoriť.
V AeroMobile sú však optimistickí a naplno sa venujú prototypu 4.0, ktorý by mal už o pár týždňov preletieť nad Trenčínom. Mal by to byť prvý model plne využiteľný vo vzduchu aj na zemi a zároveň s platnou európskou certifikáciou.
Patrick Hessel: Investori musia vidieť AeroMobil lietať, inak peniaze nebudú a prídu problémy
Obrovská popularita a zahraničná sila
História AeroMobilu siaha až do 90. rokov, keď dizajnér Štefan Klein vytvoril prvý nákres lietajúceho auta. Jeho vývoj a predaj mala zabezpečovať firma AeroMobil s. r. o., ktorá vznikla v roku 2010 so sídlom v Bratislave.
Ako spoluzakladateľ sa do vedenia firmy dostal Juraj Vaculík s bohatými skúsenosťami z marketingu a reklamy. Presne vedel, ako vytvoriť mediálny záujem o AeroMobil a projekt, ktorý stál zatiaľ na zelenej lúke. Slovensko bolo so svojím lietajúcim autom prezentované v mnohých svetových médiách, informovali o ňom Financial Times, CNN aj Bloom-berg. V priebehu niekoľkých rokov získal AeroMobil investície v hodnote viac ako 24 miliónov eur a v jeho vývoju tak už nič nestálo v ceste.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?