Táckou a pultom, po ktorom si ju zákazník môže pri výbere jedla posúvať, pripomína klasickú vývarovňu. No ponuka malej samoobsluhy sa od nej podstatne líši. Gro sortimentu tvoria obložené bagety či žemle, ktoré sa priebežne dopekajú a pripravujú v zázemí prevádzky.

Praclík chce byť alternatívou pre rýchly nákup čerstvého jedla, ktoré sa dá skonzumovať priamo na mieste alebo zobrať so sebou. Za konceptom stojí ostrieľaný manažér z potravinárskeho maloobchodu Peter Seidner, ktorý v minulosti riadil slovenskú sieť supermarketov Billa. Neskôr rozbehol sieť menších potravín Moja Samoška, ktorú „zaparkoval“ v portfóliu obchodného zoskupenia Terno s majiteľmi blízkymi finančnej skupine J&T.

Namierené na franšízing

Koncept Praclík vznikol po viac ako jedenapolročnej príprave. Odštartoval začiatkom apríla v rušných bratislavských uliciach. „V dnešnej uponáhľanej dobe sme hľadali niečo rýchle, čerstvé a chutné, no nechceme byť fastfood ani pekáreň. Vytvárame úplne nový koncept,“ hovorí P. Seidner. Po dlhoročných skúsenostiach s klasickým potravinárskym retailom vstupuje s Praclíkom do nových vôd.

Rozbiehal reťazce, teraz skúša netradičné rýchle občerstvenie

Zdroj: Miroslava Spodniaková

P. Seidner buduje značku Praclík prostredníctvom spoločnosti Retail Management Consulting, ktorá sa venuje projektom v oblasti potravinárstva. Koncept chce najskôr otestovať v hlavnom meste a okolí, kde plánuje v blízkom čase otvárať ďalšie vlastné prevádzky. Lokality so živým pohybom ľudí má P. Seidner „v oku“ už z Mojej Samošky. Prvý Praclík otvoril práve v susedstve jednej z prevádzok tohto reťazca na frekventovanej bratislavskej ulici.

Po teste konceptu v hlavnom meste či v blízkom okolí, má P. Seidner naplánované pokračovanie expanzie do regiónov prostredníctvom franšízingu. Spustiť by ho chcel na budúci rok.

Pestrý výber

Dopyt Slovákov po rýchlom občerstvení neutícha. Práve naopak. Stačí spomenúť výsledky siete troch desiatok reštaurácií McDonald’s, ktorá minulý rok označila za svoj najlepší od vstupu na trh, teda za vyše dvadsať rokov. Praclík má však svojím zameraním bližšie k prevádzkam, ktoré sú orientované viac na pekárenské produkty. Segment reprezentujú napríklad rakúske pekárenské značky Naglreiter a Anker či sieť prevádzok Starý mlyn, za ktorou stoja podnikatelia z krajín bývalej Juhoslávie. Všetky tri brandy podnikajú výlučne na bratislavských adresách.

Rozbiehal reťazce, teraz skúša netradičné rýchle občerstvenie

Zdroj: Miroslava Spodniaková

Za čerstvými výrobkami, akými sú obložený chlebíček, pečivo, domáca štrúdľa, zákusok či káva, sa v minulosti chodilo do lahôdok a mliečnych barov. V súčasnosti už nie sú len výsadou prevádzok zameraných na občerstvenie. Do sortimentu ich zaraďujú aj predajne potravín, napríklad malé bratislavské samoobsluhy Delia či osobitý koncept Yeme.

„Matky, ktoré majú 

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa