Čo ho charakterizovalo? Mnohým mestským aj prázdninovým hotelom sa darilo zvyšovať počet hostí, vyťaženosť a priemernú cenu izby či výnosy, čo sú najdôležitejšie ukazovatele dobrej hotelovej „kondície“. Hotely vyššieho štandardu, ak teda za taký berieme už trojhviezdičkové zariadenia, to mali napríklad v Bratislave jednoduchšie ako turistické hotely, tie si, naopak, vlaňajšok nepochvaľujú. Organizovaných skupín, ktoré by chceli lacné ubytovanie v nižšom štandarde, ubúda a individuálni cestujúci, ktorí chcú bývať lacno, uprednostňujú radšej hostely. Tie majú predsa len inú atmosféru a ešte jednu výhodu oproti turistickým hotelom v okrajových štvrtiach: väčšinou sú v centre mesta, resp. v pešej vzdialenosti od neho.
Kým „leisure“ klientela, teda ľudia, ktorí idú do hotelov za oddychom, je ochotná si za kvalitu priplatiť, ostrý konkurenčný boj medzi hotelmi prebieha pri korporátnej klientele. Hotelieri sa zhodujú v tom, že tu často prebiehajú tvrdé rokovania. „Korporátni klienti, ktorí sú ešte stále kľúčoví pre bratislavský trh, naďalej ťažia z previsu ponuky a tlačia na znižovanie nakontrahovaných cien. Predpokladám, že tento trend ešte nejaký čas potrvá,“ hovorí Daniel Kulla z Hotela Devín.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?