Zažili úspechy, ale prežili aj náročné chvíle. Také v nedávnom období priniesla aj pandémia nového koronavírusu. Napriek tomu ich rodinný biznis upevňuje.
Aj firmy podnikajúce s plechom, výstavbou či so strechami vyšli práve z podnikania, ktoré sa dedilo a zrejme naďalej bude dediť medzi rodinnými príslušníkmi. Platí to aj pre spoločnosti KJG, Maslen či Reinter, ktoré sa posunuli vo svojom regióne ďalej než ostat-ní a nechýbajú im ambície rásť ešte o čosi viac.
Zemiaky, tofu či bryndza. Rodinné firmy majú široký záber
Rast aj počas krízy
Značka Maslen má už silné zázemie nielen v regióne, ale aj mimo neho. V minulosti sa jej darilo presadiť nielen novými technológiami, ale aj zväčšovaním podielu na trhu.
A to potvrdzujú strechári aj po viac ako roku s koronakrízou. Rodinná firma z Badína pri Banskej Bystrici, za ktorou stoja bratia Jaroslav a Pavol Maslenovci, ju zatiaľ prekonala bez väčších problémov. Jediným podstatným boli nejasné pravidlá na začiatku krízy. Pred rokom tento zmätok viedol aj k niekoľkotýždňovej uzávere podniku. To spôsobilo prepad tržieb, no keď sa situácia vyjasnila, stratené tržby dobehli.
„Paradoxne nám táto kríza pomohla v tom, keďže ľudia nevedeli čo bude, že si ako prvé chceli zabezpečiť strechu. Neinvestovali do dovoleniek, ale radšej do svojich domov,“ uvažuje Jaroslav Maslen.
K zásadným zmenám však prišlo aj vo vedení podniku. Majiteľov, ktorí boli zároveň konateľmi, vymenili noví konatelia, a to dlhoroční manažéri firmy.
Život v blízkosti plechov
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?