Aj keď vlani v EÚ približne polovica zákazníkov využila nákup „online“, len 15 percent z nich nakúpilo u obchodníka z iného členského štátu.

Pri návšteve určitého internetového obchodu „určeného“ pre iný štát býva zákazník presmerovaný na zodpovedajúcu stránku v svojej krajine, či je mu tam znemožnené platiť jeho kreditnou kartou. Podľa Európskej komisie sa podobnej praxi hovorí geoblocking a v jej dôsledku tak napríklad zákazníci z bohatších krajín Európskej únie platia za rovnaký tovar vyššie ceny a niekedy jednoducho nemožno vytúžený digitálny obsah či tovar v danej krajine získať.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa