Nový model s názvom Crosstrek, ktorý som si mohol v predstihu vyskúšať, už čoskoro nahradí úspešný crossover XV. Okrem iného prináša vylepšený systém EyeSight, štandardne montovaný do všetkých verzií, s treťou širokouhlou kamerou.
Bezpečnejšia jazda
Jeho doterajších sedem bezpečnostných funkcií doplnilo ďalších sedem. Dokáže napríklad samočinne zabrzdiť pred prekážkou vyššou intenzitou, ale pritom veľmi jemne. V prípade potreby vie aj zasiahnuť do riadenia a obísť prekážku na ceste, a ak si to budete želať, prispôsobí rýchlosť jazdy dopravným značkám. Systém Lane Assist teraz rozpozná krajnicu aj bez bielej čiary a adaptívny tempomat pracuje responzívnejšie.
Od roku 2012 sa na celom svete predalo 2,2 milióna kusov modelu XV, z toho 127-tisíc v Európe. XV tvorilo 40 percent z predaja, bolo teda bestsellerom, najpredávanejším modelom značky. Dokázalo k Subaru prilákať až 67 percent nových klientov. Novinka teda mala na čom stavať, ale aj čo vylepšovať.
Nový Crosstrek sa na prvý pohľad podobá na svojho predchodcu, rozdiely vo veľkosti sú len marginálne – karoséria je o 10 mm dlhšia (4 495 mm), o 5 mm vyššia (1 600 mm) a o 5 mm narástol rázvor (2 670 mm). Maximálny objem batožinového priestoru sa z doterajších 1 297 litrov zväčšil na 1 314 l, v základnom usporiadaní kabíny Crosstrek ponúka 328 l.
Aj do terénu
Podstatnejší je však celkom iný údaj – svetlá výška podvozka 22 cm a najmä extrémne nájazdové uhly vzadu, ale aj vpredu. Tie, spoločne s pohonom 4x4, umožňujú Crosstreku zvládnuť v teréne aj také prekážky, akým sa mnohé SUV musia vyhýbať veľkým oblúkom.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?