Ako sa z novinára stane sprievodca?
Už keď som nastupoval na štúdium žurnalistiky, jedným očkom som pozeral po dokumentaristike. Vždy ma lákalo cestovať a zachytávať veci fotoaparátom či kamerou. Nakoniec som sa však rozhodol pre novinárčinu. Už počas štúdia som začal pracovať. Rýchlo som však zistil, že prevažná väčšina práce nie je v teréne, ale za počítačom v kancelárii. Nebavilo ma pracovať na jednom mieste. Aj preto som pozeral po iných možnostiach.
A nakoniec ste skončili v cestovke?
Áno. Na Slovensku nie je veľa cestoviek, ktoré by dobrodružne pokrývali takmer celý svet. Tak som skúsil cez stránku Buba reagovať na ponuku, kde hľadali sprievodcu, a uspel som.
Je na Slovensku o takúto prácu veľký záujem?
Prihlásilo sa asi osemsto ľudí. Cez postupnú selekciu nakoniec vybrali asi šiestich alebo siedmich. Je však pravda, že časť z nich to po určitom čase vzdala. Z našej várky sme zostali ako sprievodcovia pracovať asi štyria, piati.
S akými očakávaniami ste nastupovali do novej pozície?
Ja som nevedel, čo mám od toho očakávať. Jednoducho som si povedal, že idem do Afriky. Tú som dovtedy poznal len z rozprávania, filmov a obrázkov. Systém je pritom dosť nastavený tak, že človek je hodený priamo do vody. Buď sa naučí plávať a pozíciu sprievodcu zvládne, alebo sa obrazne povedané utopí.
Človek môže mať s pozíciou sprievodcu zidealizované predstavy. Kedy prišlo prvé vytriezvenie?
Hneď v prvé dni. Prišiel som do cudzej, neznámej krajiny, dali mi auto, ktoré sa riadi na opačnej strane, a mal som vyraziť na cestu. Už prvé dni som zažil niekoľko hraničných situácií, pri ktorých som sa aj sám seba pýtal, čo tu robím.
František Kekely Zdroj: Archív F. Kekelyho
Treba ísť tam, kam vás pošle šéf
Ako vyzerá váš bežný deň na cestách?
Zobudím sa, ešte raz si pozriem svoje zápisky, ideme na raňajky a venujem sa turistom. Ľudia u nás nechcú len nejakého delegáta.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?