Keď zakladateľ spoločnosti Niké Otto Berger so synom Romanom otvárali dvere prvej kamennej pobočky, netušili, že začínajú písať príbeh firmy, ktorá prinesie vzrušenie z tipovania desaťtisícom športových fanúšikov. Primárnym cieľom podnikania podľa nich nemá byť zisk, ale neustály pokrok a inovácia. A práve vďaka permanentnému určovaniu nových trendov vo svojom segmente sa im darí hájiť miesto lídra slovenského stávkového sveta.
Po troch dekádach prakticky nepretržitého rastu dnes aj Niké čelí veľkej výzve. Súčasná kríza je iná než ktorákoľvek pred ňou. Globálna pandémia prakticky zastavila športový život a tým výrazne okresala možnosti tipovania. Už dnes je zrejmé, že dôsledkom budú viaceré zmeny, cieľ sa však podľa Bergerovcov nemení: tipovanie musí ostať v prvom rade zábavou.
Motiváciou bola švédska dráma
Vybrať si z ponuky športových podujatí a staviť si na výsledok bolo na predrevolučnom Slovensku prakticky nemožné. Zažiť adrenalín z tipovania umožňovali len výlety do zahraničia. Vášeň pre stávky objavil za hranicami aj vedec, vysokoškolský pedagóg a špičkový elektrotechnik Otto Berger. Hľadať inšpiráciu za hranicami mu umožnila práca, ale aj láska. V spomienkach na prvé vzrušenie z možnej výhry sa vrátil do obdobia, keď manželku a niekdajšiu krasokorčuliarsku reprezentantku Evu Grožajovú sprevádzal na trénerskom angažmáne v Škandinávii.
„Kým ona učila, mňa známi vo voľnom čase vzali na dostihy do Malmö a tam bola možnosť tipovať,“ rozpráva zakladateľ spoločnosti Niké. „Nemal som o tom ani potuchy a len podľa mien koní som si vybral päť víťazov. Uhádnuť som musel všetkých,“ vysvetľuje.
Nepoznajúc kvality koní na štarte, rozhodol sa vybrať podľa mien. Prvých dvoch z pätice tipovaných víťazov trafil. V tretích dostihoch však stavil na outsidera. „Kým ten kôň dobehne, budeme späť v Štokholme,“ smiali sa skúsenejší priatelia. Podceňovaný kôň však prekvapil a zvíťazil. Otta Bergera šťastie neopustilo ani v štvrtých pretekoch.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?