Riziko je neoddeliteľnou súčasťou každodennej podnikovej praxe. Je neoddeliteľnou súčasťou trhových súčasných vzťahov, bez ktorého podstupovania nemožno v trhovom prostredí vôbec podnikať. Nie je však riziko ako riziko. Podnikateľ by mal venovať pozornosť riadeniu rizík, čo je proces rozhodovania pri zohľadnení neistoty a jej vplyvu na očakávané ciele. Práve tomuto procesu sa vo svojej učebnici venujú autorky z Katedry podnikovohospodárskej Fakulty podnikového manažmentu Ekonomickej univerzity v Bratislave.

Ako upozorňujú, manažment rizika má svoje korene v poisťovníctve. Na začiatku 20. storočia veľké firmy ako železiarne či oceliarne začali zamestnávať prvých pracovníkov zodpovedných za poistenie. Poistenie totiž predstavovalo ideu obozretnosti a snahu presunúť určité vnútorné riziká von z podniku na poisťovacie spoločnosti. Niekto však musel posúdiť mieru rizika a efektívnosť nákupu poisťovacích produktov. A manažment rizika bol na svete...

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 2 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa