Časy, keď výrobca produkoval obrovské série jedného výrobku a nimi zásoboval trh, sú nenávratne preč. Rovnako ako obdobie plánovaného hospodárstva v socialistickom bloku, keď sa na priveľa výrobkov čakalo v nekonečných radoch – vtedy bol marketing, ktorý by podporil predaj výrobku, úplne zbytočný. Dnes však v hospodársky vyspelých krajinách existuje veľa výrobcov toho istého výrobku a jeho ponuka vysoko prevyšuje dopyt. Bez marketingu to už jednoducho nejde a navyše platí, že prežijú len spoločnosti, ktoré sa dokážu prispôsobiť svojmu okoliu – podobne ako v prírode, kde prežívajú nie tí najväčší, ale najprispôsobivejší. Tým sa mení aj vzťah k zákazníkovi, ktorý sa stáva ústredným bodom, v ktorom sa nakoniec spájajú všetky zdroje, ktoré sú podniku dostupné. Preto sa o zákazníka oplatí bojovať.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 2 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?