Kritici argumentujú, že ide o nesystémové a nespravodlivé opatrenie, za ktoré musia platiť zamestnávatelia. Hovoria, že efektom bude najmä obmedzenie voľného trhu a zvýhodnenie veľkých firiem v cestovnom ruchu. Na svoje si prídu aj vydavatelia poukážok alebo kariet.

Nie je provízia ako provízia

Biznis s rekreačnými poukážkami funguje podobne ako ten so stravnými lístkami alebo kartami. Podľa zákona si vydavatelia môžu účtovať maximálne tri percentá z ich hodnoty. Avšak táto podmienka platí iba vtedy, keď ich púšťajú do obehu, teda predávajú firmám. Keď si obchodníci nechávajú preplácať gastrolístky, ktorými zákazníci platili, emitenti lístkov si pýtajú provízie aj od nich. Tie už zákon nereguluje. Marže vydavateľov sú preto nakoniec vyššie než spomínané tri percentá.

Opozičný poslanec Jozef Mihál na problémy rekreačných poukazov upozorňuje na svojich seminároch. Hovorí, že veľkí zamestnávatelia sa dohodnú s veľkými kartovými spoločnosťami a zaplatia im tri percentá za rekreačné elektronické karty. Vyhnú sa tak byrokracii spojenej s preplácaním faktúr, ktoré by inak zamestnanci nosili z hotelov.

Rekreačné poukazy: Biznis veľkých pre veľkých

Zdroj: Trend.sk

Veľké kartové spoločnosti zase uzatvoria zmluvy s veľkými hráčmi v turistickom ruchu. Dohodnú si províziu aj desať percent, keďže si to môžu dovoliť. Zamestnanci veľkých firiem si tak svoj príspevok na rekreáciu budú môcť uplatniť len v zmluvných zariadeniach, s ktorými sa vydavateľ dohodol. Alebo nechajú poukaz prepadnúť a ich hodnotu si pripíše vydavateľ.

Malé penzióny na poukazoch 

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa