E-commerce je neustále rastúci sektor, a to napriek tomu, že ho ovplyvňujú mnohé makroekonomické faktory a v neposlednom rade aj nálady a meniace sa nákupné správanie spotrebiteľov. V čase pandémie, keď predaj v kamenných prevádzkach podlieha rozhodnutiam vlády, sa kladie čoraz väčší význam a dôraz na silný, kvalitný a fungujúci e-shop, myslí si marketingový riaditeľ ui42 Robert Háger.

Prechod z offline do online

Za veľký míľnik na scéne e-commerce môžeme považovať to, že nakupovanie na internete pritiahlo aj také cieľové skupiny, ktoré túto formu predaja odmietali. Podpísala sa pod to najmä pandémia a vládne opatrenia. Zatvorené kamenné prevádzky donútili prejsť do online priestoru každého, kto chcel nakupovať. V e-shopoch sa tak začali orientovať aj vyššie vekové ročníky. „Na druhej strane sa o online priestor začali zaujímať aj hráči, ktorí sa predtým zameriavali na predaj v kamenných predajniach alebo sa jednoducho dovtedy na online priestor nesústredili,“ tvrdí riaditeľ nákupného poradcu Heureka.sk Jan Mayer.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa