V druhom polroku nepríde pre reklamný trh spasenie. Prepad by však nemal byť až taký silný ako v prvých šiestich mesiacoch. Takto sa na zvyšok roka pozerá väčšina odborníkov z médií, agentúr a marketingových oddelení v USA v prieskume časopisu Advertising Age. Podľa viacerých opýtaných sa reklamný trh už nevráti do starých koľají. „Klienti požadujú zodpovednosť za každý dolár, ktorý minú, chcú príčinu a následok. My ako priemysel musíme akceptovať, že veci sa už nikdy nevrátia k mysleniu spred recesie, ktoré nebolo sústredené na zodpovednosť,“ povedal prezident DraftFCB Laurence Boschetto. V najbližšom období by sa podľa oslovených malo viac dariť médiám, ktoré umožňujú efektívnejšiu komunikáciu s cieľovou skupinou. Najviac sa skloňujú digitálne médiá, ktoré by sa z recesie mohli zotaviť najskôr. Rozdielne názory zaznievajú na adresu televízií – niektorí marketéri predvídajú rýchly návrat k rastu, pre iných existuje rad výhodnejších a flexibilnejších alternatív k televízii. (tc)
Rozhovor
Sumár týždňa: Automobilový sektor ťahá ekonomiku, ale dlhodobá perspektíva nie je pozitívna
Česi majú akciovú burzu, Slovensko nie. Aj preto Slováci investujú takmer len do nehnuteľností